Bebek ile tatil 😱🤓

Öncelikle Barış çok uysal bir bebek değildir. Her zaman ilgi ve alaka ister. Evde bile bir dk izin vermez bir iş yapmama. Hep kucakta olmak ve oyunlarını bizimle oynamak isteyen bir bebek benimki. Kendi başına takılmaktan pek hoşlanmıyor. Aynı ben 😝

Tatile karar verme konusuna gelecek olursak;

Bebekle genellikle büyük oteller tercih edilir. Otele bağlı kalınır. Geceleri herkes partilerde olurken, siz odanıza tıkılıp, odaya da girip oturmaktan başka hiçbir şey yapamazsınız. Biz zaten o otelleri tercih edenlerden hiç olmadık. Fikir aldığımız insanlarda büyük otelleri önerdi. Gittik bi ajansa konuştuk vs. Hiç biri içimize sinmedi. Yani biz gezen tozan bulunduğumuz yeri keşfeden tayfadanız. Otele bağlı kalma fikri bile bizi sıktı. Sonunda şöyle bir karar aldık. Kendimiz çıkacaktık yola ama yakın yerler olmalıydı ki, en ufak bir sorunda dönmek için düşünmeyecektik.

Sonunda Assos’a gitmeye karar verdik. İlk durak olacaktı. Gittiğimiz yere her zaman yaptığımız gibi orda gezip içimize sinen bir otele yerleşmek olacaktı. Merkeze gittiğimizde bir otele girdik. Anında içim ısındı ve ikinci otele gidip bakmayı düşünmedim. Assos’ta Kervansaray otelde kaldık. Kesinlikle öneririm. Hem temiz hemde önünde plajı çay bahçesi yemek restorantı var. Herşeyiyle bize uygundu. img_8868.jpgIMG_8942

İlk gün Barış’ı da hazırladıktan sonra plaja indik. Hava sıcacık ama hiç bunaltmıyordu. Barış denizden hep korktu. Yine bir deneme sonucunda ağlayınca hiç ısrar etmedik. Kurulayıp bezini değiştik. Hep gölgede kaldık bu arada. Güneşe çıkarmadım.

Öğleden sonra toparlanıp odaya çıktık. Hazırlanıp çıktık. Çok gizemli bir yer Assos. Kalıntıları ile açık hava müzesi. Kalıntılar, bin yıllık camisi manzarası ile kendine hayran bırakıyor. Peki bu kadar görkemli bir yeri ne kadar bir sürede gezdik. Bebek kucağımızda toplamda 30 dkda bitti. 😐😅IMG_8757

Hal böyle olunca ertesi gün tası tarağı toparlayıp Cunda adasına gitmeye karar verdik.

Toplamda 2 saat bir yolculuk sonrası Cundaya vardık. Türkiye’nin ilk boğaz köprüsü namı ile Ayvalığı Cunda’ya bağlayan köprüden geçtik. Bana ilk aşamada garip bir yer geldi. Yine ufak bir keşif gezisinden sonra merkeze gittik. Merkeze inerkende gözüme bi otel kestirdim. Dışarıdan harika görünüyordu. Konuştuk ve hemen yerleştik.

Sıcacık bir konaktı. 350 yıllık Ziya Bey Konağında konakladık. Herşeyiyle eski ve aynı duruyor, tüm eşyalar eski dönemde kullanılmış antikalardı. Kaldığımız yerden memnun kalınca bir kaç gün burada geçirmeye karar verdik. IMG_9111

Zaten Ayvalığa ve Sarımsaklıya çok yakın. Arabayla ulaşım yaptığımız için bize sorun olmadı.

Cunda’nın tek handikapı. Denize istediğiniz yerden girme olasılığınız sıfır. Özel plajlara gitmeniz veya halk plajlarını tercih etmeniz gerekiyor.

Birde tabiki ek gıda durumumuz var bizim. Günde 3 ya da saat aralıkları uzun tutmamak adına 4 kez ek gıda veriyorum. İlki kahvaltı.

Her kahvaltıda bir yumurta sarısı. Kibrit büyüklüğünde peynir. Bir ceviz içi. Mutlaka veriyorum. Her gün farklı şekillerde sunuyorum bunları. Bazen omlet yapıyorum bazen yumurtayı haşlayıp tek tek yediriyorum bazende hepsini mix yapıp veriyorum. Bunların yanında her zaman bizimle sofraya oturtup, sofradan da ona uygun şeylerden önüne koyuyorum.

Öğlen mutlaka 2-3 meyvenin yarısını rendeleyerek yediriyorum.

Ara öğün yoğurt oluyor genellikle.

Akşam da et-balık yanında da sebzesini yiyor.

Yiyor derken. İsterse yiyor istemezse zorlamıyorum. Anne sütü takviyeli devam ettiğimiz için şimdilik hiç sıkıntı yapmıyorum.

Tüm bunları tatilde yapabildiniz mi? Derseniz. Ki Dm den sürek li ne yiyor diye soruldu. Hepsini yaptım. Yanlızca son gün sadece kahvaltı yapabildi. Ebebekten sebze ve meyve püresi aldık ilk kez aç kaldı diye. Ama asla ağzını açmadı onlara. Onun hoşuna gitmedi ama benim hoşuma gitti😅

Her sabah kendimden önce onu yedirdim. Öğlenleri otelde geçirmeye karar verdik çünkü çok fazla sıcak oluyordu. Biz bile dayanamazken bebeği plaja götürmeyi istemedik. Öğlen meyvesini yedirip çıkıyorduk otelden. Yanımada mutlaka bir çorba aldım hep.

Plajda bebek arabasını yanımıza aldık. Uyuduğunda arabasında uyudu. Çok rahatlık oldu bizim için.

Hatta biz birde tekne turu yaptık bebekle. Önce çok esti ama sonra şansımıza rüzgar kesti ve sakin bir hava ile çok güzel bir gün geçirdik. Ben tüm gün Barış’a baktım o ayrı. Denizede girmedim hatta.

6 günlük tatilimizin son gününde İzmir ile son buldu. Konuşmamız ve tanıştığım insanlarla güzel bir gündü. IMG_9305

Diyeceğim o ki arkadaşım. Şayet sen çocuğum var ona göre tatil yapacağım dersen hiç bir sıkıntı ve sorun olmaz. Ama çocuk ile yapılabilecek milyonlarca şey dışında bar vs. Kaldığı için bunları seven ve isteyen biri iseniz sizin için zor olabilir. Ama bebekle tatil yapıyorum bilinci içinde olursanız zaten her şekilde güzel bir tatil yapmış olursunuz.

Şayet benim hayatımın en huzurlu ve güzel tatillerinden biriydi…